Bakakalırım giden geminin ardından, atamam kendimi denize; dünya güzel...



21 Aralık 2010 Salı

YAŞARSA mı yorulur insan.
Yaşamazsa mı?
Yeni bir şehri keşfederse mi.
Yoksa aynı şehrin, aynı güzergahlarında ömrünü tüketirse mi?

* * *

Hangisi daha çok yorar.
Her gün ekmeği yakın olduğu için- aynı yerden mi almak iyidir.
Elektrikli fırınların ürettiği o kesilemeyen, ezilip büzülen, neredeyse utanan ekmeklerle mi geçiştirmek bir haftasonu kahvaltısını...
Yoksa ekmek gibi bir ekmek aramak mı.
Adam gibi bir adam arayan, ömrümüzde...

* * *

Haftada en az bir kahvaltıyı, cürmünce "VIP" mi yapmak.
Çayı geceden demleyip sabah ısıtıp mı içmek, yoksa?
Termosda ılımlı/ılık çay gezdirmek.
Sallama çay ya da...
Çabuk mu olursa bunlar, az yoruluruz.
Yahut tersi mi?

* * *

Hatta iyice "sağlıklanıp" ballı ıhlamur mu denesek.
Kuşburnu, olur a yavruağzı.
Sağlıklanmak için mi yorulsak.
Yoksa yoğurdu sarımsaklayıp, sağlıklanmak için mi saklasak.

Ne etsek?

* * *

Belki de aslolan, sadece işe/güçe yetişmek.
Gerisi teferruat (mı).
Oysa hiç düşündünüz mü.
Çalıştığınız iş, size yetişiyor mu?
Yeteneğinize, beyninize, enerjinize.
Ve yetiyor mu?
Yoksa...

* * *

Düşünmek mi iyi gelir sağlığa.
Düşünmemek mi?
Hayal kurmak, yapmaya/uygulamaya oranla daha az yorucudur, öyle gibidir ya.
Hayal kurarken dinlenir, yaşarken mi yorulur insan?
Ya hayalleri insanın, bastırırsa geceleyin.
Kaçarsa uykusu insanın?
Bu denklemin, payında/paydasında zıplayan, keçilerin yanı sıra...

// Yaşar Sökmensüer

2 yorum:

  1. neye açtığını bilmeden gözler
    saklanmış her güne bir umut
    çaresiz kapanınca gözler
    son kez de olsa sevdiğini görmek ister

    tersine yaşadım
    ağlamaklıydım hep güldüm
    heyecanlıydım hep sakladım
    çok sevdim ama belli edemedim
    hep kaybettim çünkü kazandığımı sandım

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim adsız, gizemli arkadaş, şiir için :P
    başardın merak ettirdin kendini 2sn de olsa :P için rahat olsun.

    YanıtlaSil